Söndag...

Helgen börjar lida mot sitt slut och det känns i kroppen att hösten är här på riktigt. Blött och grått ute och det värms gott med en brasa här inne nu...

Oskar och Moa åkte precis till skövde för att köpa en bänkskiva. Skåpen vi köpte på IKEA är ihopsatta och nu fattas det en bänkskiva så vi kan sätta upp dom på väggen. Ska bli skönt att kunna fylla upp med ved så man har ett ordentligt lass inne. Är ett jekla spring som det är nu med vår lilla vedkorg. Ska köpas olja med så vi kan olja in alla ekmöbler, de behöver sig en omgång igen.

Nu är det klart med lister, foder och vit färg runt fönstrena i vardagsrummet, nya fönsterbrädor fixade vi i fredags och det blev sån skillnad mot de vi hade innan av marmor. Närmar sig nu allt mer till att vi ska börja med Tildas rum men lite såfix kvar än. Tapeterna ligger inne på bordet och bara väntar tills det gipsats och spacklats i hennes nya rum. Lillstumpan sover just nu i datarummet eftersom vi grejat i vårat sovrum och hon sover bättre själv på nätterna så hon får sova där inne tills hennes rum är klart...

Blev så glad när jag hämtade tapeterna med! Trodde givetvis att jag skulle betala fullpris på dom även fast de hade utgått eftersom jag fått beställa de som fanns kvar på lagret. Blev glatt överaskad när jag stod vid kassan, fick betala endast 30 kr per rulle!! Det gillar vi :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0