Höstrecept från Arlaköket...


Inspirerat av dillkött, fast som bekväm allt-i-ett-rätt i ugnen. Generös, gräddig och smakrik.


Detta blir det till att laga i helgen. Blev så sugen när jag bläddrade igenom recepthäftet på jobbet, hade många bra recept denna gången tycker jag. Aldrig fel med lite tips och idéer...  *Läs mer här*

Ingredienser

4 port

1 kg lammskivor av bog eller rygg
1 tsk salt
½ tsk svartpeppar
smör
3 morötter, ca 300 g
2 gula lökar
Dillsky:
2 dl Arla Ko® vispgrädde
2 dl vatten
1 tsk kinesisk soja
1 msk honung
strimlat skal och saft av ½ citron
1 dl hackad dill

Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Salta och peppra köttet. Bryn det i smör i en stekpanna. Lägg köttet i en smord långpanna och stek i mitten av ugnen ca 30 min. Skala morötter och lök. Skär dem i bitar och lägg runt köttet. Blanda ihop dillskyn och häll i långpannan. Stek i ytterligare 30 min. Garnera med dill och servera med kokt potatis.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

J, tyckte dom var jättefina! Finns ju många fler som var fina också. Okej, vad bra :) Man blir ju lite nojig när man ska göra något sånt :) Är de svårt att sätta upp elr? :)

2009-09-30 @ 00:13:41
URL: http://omcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Okej. Tålamod är ju inte min bästa sida heller :P haha speciellt inte med småpill :P hehe. Men de kommer nog bli skit bra :) Hoppas allt är bra med er! :)

2009-09-30 @ 22:28:57
URL: http://omcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0