Helt underbar helg!!!

Eller inte.........

Allt började i fredags morses. Moa betedde sig konstigt men det gick över så älsklingen lämnade henne nere i lokalen som vanligt. Inga-lill skulle ringa om det var ngt men det gjorde hon inte så vi antog att allt var som det skulle. När hon blev hämtad sa Inga-lill att hon varit väldigt dålig i magen men att hon varit pigg o som vanligt för övrigt. Fortsatte att vara dålig i magen när vi kom hem men det märktes inte något på henne. Hon var pigg, glad o åt som hon skulle så vi avvaktade, kunde ju vara så att de hade ätit ngt som hon hade reagerat på... Lördags fm var hon mycket bättre i magen så det var ju skönt tyckte vi...
Vid tre tiden smäller hon i pannan i kanten på bordet riktigt illa. En stor bula flög ut med en gång o hon hade så ont våran lilla tjej och det såg riktigt illa ut!! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen av oro. Ringde till sjukvårdupplysningen men kom inte fram, var så lång kö och " var god försök senare " var det enda jag fick till svar där.. Försökte få tag på mamma men där var det ingen som svarade på någon av telefonerna! Kände att jag inte hanterade situationen alls något vidare även fast jag försökte lugna ner mig... Gör ju inte något bättre av att vara halvt i upplösningtillstånd! :S iaf tillslut efter många om o men fick jag ringt till stockholms sjukvårdsupplysning. Blev rådda att avvakta, och om hon ville sova så skulle vi kolla till henne en gång i kvarten. Hon var vaken en stund iaf och jag var inne med henne och älsklingen var ute o grejade lite i garaget. Jag kände att ja mådde lite illa men trodde ju att det var pga att det varit sådan uppståndelse. Efter en liten stund kände jag hur jag började snurra o må mer illa så jag bad Oskar att komma in. Direkt när han kommit in fick jag dyka in på toaletten o sen var det kört..... MAGSJUKA!!!! :S
Vi gick o lade Moa som vanligt på kvällen. Läget var hyffsat under kontroll tills hon vaknade vid halv elva och hade spytt ner hela sig o allt som var inne i sängen! Vi visste ju nte om det var pga att hon smällt i huvudet eller om det var magsjuka?? Behöver nog inte beskriva det kaos som bröt ut sen.. Åkte iaf in med lillfisen tillslut efter kontakt ett antal gånger med sjukvårdsupplysningen för vi tyckte att hon betedde sig konstigt. Oskar o Marie åkte in med henne eftersom jag låg o spydde som en liten gris.... Stort tack till dig Marie som återigen ställde upp när det krisade!!

Älsklingen har fått dra ett enormt stort lass denna helg... Älskar dig så jävla mycket o det vet du!! <3

Nu blir det snart till att krypa ner i sängen o samla lite nya krafter inför morgondagen...

Natti natt




Kommentarer
Postat av: Veronica

ursh o fy :S hoppas allt är bra med er nu:) magsjuka finns inget värre. Hoppas att även Moa mår bättre :) krya på er:)

2008-05-19 @ 06:45:47
URL: http://veronicagerding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0