Första turen till förlossningen...

Ja idag har vi spenderat många timmar på kss i skövde. Allt ser fint ut med bebisen därinne iaf och det är ju huvudsaken!

Känns lite onödigt att vi åkte in nu i efterhand när man vet att det är ok men bättre att ta det säkra före det osäkra.... Började i går kväll då jag kände mig konstig i kroppen och fick såna hiskeliga svettningsattacker. Tänkte inte mera på det för det kan man ju lätt få när man är gravid. Vaknade titt som tätt på natten av att jag hade sån hjärtklappning och ruskig värk i magen. Försökte sova så gott det gick men det ville inte släppa. När jag igen av att Moa kom in så kom jag knappt ur sängen. Hjärtklappningen hade ihop med värken fått sällskap med kraftigt illamående och det kändes som ngt var galet. Pratade med min barnmorska och hon tyckte jag skulle kontakta skövde och dom i sin tur sa att jag skulle komma in för kontroll till förlossningen. Fick ringa Oskar eftersom jag var så ostadig att ta mig in själv. Väl där inne var det första att jag hade för högt blodtryck. Tror aldrig någonsin jag legat för högt utan ist för lågt. Togs blodprover iaf och kurva på bebisens hjärtljud. Satt där o väntade o väntade på den förbannade bocken som sa att proverna skulle läsas. Fick ist kryss hela tiden så vi låg där i 45 min innan vi kunde trycka av maskinen. Återigen blev jag smått orolig eftersom dom sa att det sulle ta 10 - 15 min. Sen låg vi o väntade o väntade på doktorn. Förbannat lång tid det ska ta! Tillsut kom han iaf och då kunde vi pusta ut med att allt såg fint ut med bebisen. Ska in på extra kontroll hos min barnmorska o kolla blodtrycket annars så var det bara vila. Inte för att jag gör så mycket annat nu ändå men ändå... :P Järnvärdet hade sjunkt ytterligare med men det är ju under pågående bahandling med extra b vitamin så det ska det förhoppningsvis fås ordning på...

Mår fortfarande helknepigt så det blir lugnt nu och tidigt hopp i sängen ikväll, hoppas på en bättre dag imorgon... :)



Kommentarer
Postat av: marika

vad skönt att det inte var något fel.

2010-04-09 @ 19:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0